17 November Cate Matapalo en piro jungle met waterval.

19 november 2019 - Cachí, Costa Rica

Om 6.00 uur moesten we ons melden bij het dorpje porto Jimenez waar de gids op ons wacht.
Daar aangekomen kwam de gids Carlos bij ons zitten om ons naar de mooiste plekken te begeleiden en de dieren aan te wijzen.
Het leek wel een rally door de jungle.
Waren pittige paden met stenen, plassen, modder etc.

De rit alleen al was geweldig.
En wat een oog heeft hij voor dieren.
Zo heeft hij ons een 2 tenige luiaard, een 3 tenige babyluiaard laten zien, helaas te hoog in de bomen aan het slapen om echt goed te kunnen zien, 2 soorten apen, de brulaap en de klimaap, een marmot, en heel veel soorten vogels.

DFL_4945

Ook 2 vrij zeldzame kleurrijke vogels op de foto kunnen zetten.
Even later zagen we een grote groep fotografen die hier speciaal naar op zoek waren.

DFL_4841

DFL_4839

DFL_4837

Ook diverse roofvogels gezien,  onder andere de night ...?. Een heel klein roofvogeltje.

DFL_4816

Tussenstop bij een heel mooi strand met donker zand.

DFL_4961

Daarna gingen we richting de waterval.
Dit was een behoorlijk pittige en lange klim over glibberige rotsen, stenen en kleipaden.
Was soms echt balanceren daar ik met 1 hand mijn camera vast had en die wil ik echt niet laten vallen.
Maar we zijn er gekomen.

DFL_4992DFL_4949

Prachtige waterval en ja als je er toch bent moet je natuurlijk ook er onder gaan staan. Nou kan je zeggen, die commercials van een fijne douche onder een waterval klopt echt niet daar het water met behoorlijk wat geweld naar beneden komt.
Toch gedaan en gebadderd. Weer een ding van mijn todo list af gevinkt.

received_566474897435109

received_801251963669551

Na even te hebben uitgerust moesten we natuurlijk ook weer naar beneden.

De weg werd vervolgd en we gingen even drinken bij een restaurant.
Ananas sap mjam...buiten de rum cola is dit wat ik de hele vakantie drink.
Bij het restaurant lieten ze me de zwart met groene strepen gifkikker zien.
Geprobeerd te fotograferen maar vrijwel niet gelukt.

DFL_5018

Hoog in de boom nog 2 leguanen.
Ben de observatie hut in geklommen om op beetje dezelfde hoogte te komen.
Paar mooie plaatjes van deze pracht beesten kunnen schieten.

Na wat te hebben gedronken gingen we terug naar het dorpje porto Jimenez waar hij een plaats wist waar krokodillen en kaaimannen lagen.
Kaaimannen hebben een kortere snuit.

Tijdens het fotograaf zwom de kaaiman op ons af...we stonden er hooguit een meter vandaan 🙈
Tja wat doet een fotograaf dan?
Klikken maar 🤣
Wel nadat ik gevraagd had of ze aanvielen.

Hier eindigde de trip en zetten we de gids weer af.
Zeer leuke tour gehad.

Onderweg bij een lokaal restaurantje gestopt om nog wat te eten.

Daarna weer naar onze lodge.
Geweldig mooi is het hier ook.
Na ons volgende verblijf te hebben uitgezocht nog even op pad geweest met mijn camera.

De hummingbirds/kolibries zijn haast een obsessie geworden.
Wat een klote kleine snelle beestjes zijn dat. Is echt seconde werk maar zal en moet een degelijke foto hebben.
Is geloof ik zojuist wel gelukt 🤗

Daarna zag ik een felgroene leguaan.
Ben echt gek op deze beestjes.
Zo mooi om naar te kijken hoe ze van de bladeren knabbelen en hoe historisch ze er uit zien. En goed fotografeerbaar daar ze niet direct wegrennen. Zo kan ik een beetje kloten met instellingen.
Veel foto's heb ik wel behoorlijk moeten plussen qua belichting dus de fotos zijn wat apart.

Na uit te zijn gefotografeerd naar het huisje gegaan.
Borrel ingeschonken en hup de hottub in.
Schijnen blijkbaar in de honeymoon kamer te zitten 🤣

Tijdens het chillen zie je de papagaaien,  de ara's en toekans voorbij vliegen.

We hadden geluk, de aras namen een break in de boom verderop. Wat een pracht kleuren.
De groene papagaaien krijzen wat af.

Ben benieuwd naar morgen, naar het
Hotel Quelitales en de omgeving waar we een tussenstop hebben om onze laatste 3 dagen aan de Caribische kust te verblijven.